VIKTIGT MEDDELANDE TILL MEDLEMMAR RUNT BRÄNNHULT, STENALJUNG OCH HAKSERED
Uppdatering 23-08-08:
På grund av den rådande väderleken skjuts det planerade arbetet fram. Ny tidpunkt kommer meddelas asap!
10-11 augusti planerar vi ett större avbrott på fibern i detta område då vi kommer utföra omgrävning och service. Under dessa dagar kommer fibern att komma och gå. Vi kommer att göra allt vi kan för att det ska gå så fort och smidigt som möjligt men ber om ursäkt och om er förståelse för eventuella besvär som detta kan ställa till med.
Vid frågor – ring projektledare Josefin på nr 070-390 51 09 eller fibertekniker Fevzi på 076-636 76 42.
De medlemmar som kan komma att beröras av detta avbrott har även kontaktats via mail eller post.
Felsökning
Innan du ringer och felanmäler något är det bra att först kontrollera och testa följande:
- Kontrollera så att all utrustning har ström.
- Kontrollera så att alla kablar sitter i ordentligt.
- Starta om din utrustning (dra ut strömsladden).
Om det ändå inte funkar – kontakta din internetleverantör (exempelvis Telia, Bahnhof, Tele2 eller Boxer).
Om inte din internetleverantör kan hitta felet – kontakta Varberg Energi.
Om Varberg Energi inte kan fixa problemet kommer de att kontakta föreningen.
Vem ansvarar för vad?
Fram till noden: Varberg Energi
Från noden till tomtgränsen: Åkulla Fiber
Från tomtgränsen in till huset: fastighetsägaren
Ska du gräva?
Gör anmälan på Ledningskollen.se
Då får du reda på vilka som har kablar och andra rör i området där du ska gräva, och de kan åka ut och göra en utsättning. Om utsättning inte är gjord och oturen är framme, så får man själv stå för kostnaden för reparationerna.
Börja inte gräva innan utsättningen är gjord!