Problem?

Felsökning

Innan du ringer och felanmäler något är det bra att först kontrollera och testa följande:

  • Kontrollera så att all utrustning har ström.
  • Kontrollera så att alla kablar sitter i ordentligt.
  • Starta om din utrustning (dra ut strömsladden).

Om det ändå inte funkar – kontakta din internetleverantör (exempelvis Telia, Bahnhof, Tele2 eller Boxer).

Om inte din internetleverantör kan hitta felet – kontakta Varberg Energi.

Om Varberg Energi inte kan fixa problemet kommer de att kontakta föreningen.

Vem ansvarar för vad?
Fram till noden: Varberg Energi
Från noden till tomtgränsen: Åkulla Fiber
Från tomtgränsen in till huset: fastighetsägaren

Ska du gräva?

Gör anmälan på Ledningskollen.se

Då får du reda på vilka som har kablar och andra rör i området där du ska gräva, och de kan åka ut och göra en utsättning. Om utsättning inte är gjord och oturen är framme, så får man själv stå för kostnaden för reparationerna.

Börja inte gräva innan utsättningen är gjord!